“Nerede Kalmıştık?” Uygulaması: Amaç ve Avantajlar
Amaç:
“Nerede Kalmıştık?” uygulaması, ara tatil sonrası öğretim sürecine etkin bir geçiş yapmak amacıyla uygulanır. Öğretmenlerin, derslere başlamadan önce öğrencilerin geçmiş bilgilerini gözden geçirmesini ve konu devamlılığını sağlamasını hedefler.
Avantajlar:
1. Öğrenme Sürekliliği Sağlanır:
• Tatil sonrası derslere aniden yeni konularla başlanması, öğrencilerin adapte olmasını zorlaştırabilir. “Nerede Kalmıştık?” uygulaması, öğrencilerin zihinsel olarak derse hazırlanmasını ve öğrenme sürecinin kesintiye uğramadan devam etmesini sağlar.
2. Öğrenme Eksiklikleri Tespit Edilir:
• Öğretmenler, öğrencilerin eksik kaldığı noktaları ve anlamakta zorlandıkları konuları kolayca tespit edebilir.
3. Öğrenci Motivasyonu Artar:
• Öğrenciler, tatil süresince edindikleri bilgilerin kontrol edileceğini bildiklerinde, konulara yönelik tekrar yapma ihtiyacı hissederler.
4. Öğretmen-Öğrenci İletişimi Güçlenir:
• Bu uygulama, öğretmen ve öğrenciler arasında etkili bir geri bildirim ortamı yaratır. Öğrenciler, hangi konuları unuttuklarını ya da anlamakta zorlandıklarını rahatça ifade edebilir, öğretmenler de bu doğrultuda ders planlamalarını revize edebilir.
5. Zaman Yönetimi Sağlanır:
• “Nerede Kalmıştık?” uygulaması, ders planlarının daha verimli bir şekilde organize edilmesine yardımcı olur.
6. Kapsamlı Konu Tekrarı Yapılır:
• Bu uygulama, kısa bir süre içerisinde önceki konuların genel bir tekrarını sağlar. Özellikle sınav hazırlığında olan öğrenciler için etkili bir özet ve hatırlatma imkanı sunar.
Sonuç:
“Nerede Kalmıştık?” uygulaması, öğrenci başarısını ve ders içi etkileşimi artırmak için pratik bir yaklaşımdır. Öğrencilerin bilgi düzeyleri güncellenir, öğretmenlerin ders planları daha doğru şekillenir ve öğretim süreci daha verimli hale gelir.
#SeviyeBatıkentOkulları #YeniDönem